31 Ağustos 2012

Brownie: Mutlu Et Kendini

Bu aralar nedense ailecek yolumuz hep hastaneye düşüyor:( Önce ben sonra da birtanem ablam... Allah'dan hepsi geçici dertler... Bugün tüm bu olumsuz havayı dağıtmak için girdim mutfağa, kendimi ve çekirdek ailemi mutlu edecek bir şeyler yapmaktı niyetim... ve mutfak dolaplarını karıştırken aklımda belirdi: BROWNIE... reklamlardaki gibi MUTLU ET KENDİNİ!

Sizinle çok pratik bir brownie tarifi          paylaşıyorum... dilediğiniz gibi tarifi zenginleştirebilirsiniz... vişne, damla çikolata, beyaz çikolata gibi ilavelerle de brownie harika oluyor.




İçindekiler
2 Adet 100 gr. lık Bitter Çikolata
1 Adet 100 gr. lık Sütlü Çikolata
8 Yemek Kaşığı Tereyağı
4 Yumurta
3/4 Su Bardağı Toz Şeker
1 Çay Kaşığı Tuz
1 Tatlı Kaşığı Kakao
1 Paket Vanilin veya varsa 1 Vanilya Çubuğu
3/4 Su Bardağı + 2 Yemek Kaşığı Un
1 Avuç Ceviz İçi

Hazırlanışı
Çikolataları küçük kalıplara böldükten sonra tereyağı ile birlikte benmari usülü eritin. Oda sıcaklığında biraz beklettikten sonra şekeri ilave edip, çırpıcı yardımıyla iyice karıştırın. Ardından teker teker yumurtaları ilave ederek karıştırmaya devam edin. Son olarak kakao, vanilya, tuz ve unu da ilave ederek karıştırmayı tamamlayın. Güzel kabarması için unu ekledikten sonra fazla karıştırmamaya dikkat edin. Fırın kabına ilave etmeden önce ceviz içlerini de karışıma ekleyin. Ben rendelemeyi tercih etmiyorum, bütün bütün daha güzel oluyor. Yağlı kağıt serdiğiniz 20 cmlik kare bir fırın pişirme kabına karışımı aktarın.
Önceden 180 derecede ısıtılmış fırında 25-30 dk. kadar pişirebilirsiniz. Her zaman olduğu gibi piştiğinden emin olmak için 1 kürdan ya da bıçak ile test etmeyi unutmayın. Fırınınızın ayarı farklı olabilir o nedenle 20 dakikadan sonra ara ara kontrol etmenizi öneririm böylelikle kötü süprizler yaşamazsınız.

Afiyet olsun:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder